onsdag 26 september 2012

Transa på Tåg i Swedish Comics Sin, ny tecknare, och Bokmässan!

Nu händer det spännande saker i projektet.

Jag håller för fullt på med att förbereda mig för att åka till bokmässan i Göteborg för att försöka hitta en förläggare till albumet.

Tomas Antila meddelar att han tar och tecknar kapitel 11.

Detta innebär att kapitel som saknar tecknare just nu är: kapitel 8, 17, 19, framsidan och loggan (till hemsidan, skulle verkligen behöva någon snyggare... och det behöver inte vara en ny tecknare utan får gärna göras av någon som redan ritat ett kapitel också... vill gärna ha den lite feminin och sirlig, men fjärilar som flyger runt... om det är någon som gillar att rita sånt?)

Ida Öhlén är klar med ytterligare en seriesida av kapitel 14, och har redigerat sin första (ska så fort jag hinner lägga ut den på hemsidan så ni får se...) Den första alltså... de andra håller jag på... :p Annars lär väl ingen vilja köpa albumet om de redan sett allt online...

Natalia Baptista som förutom att vara en av Sveriges bästa mangatecknare också är redaktör för antologin Swedish Comics Sin, har gett klartecken för att Transa på Tåg, kapitel 18 kan få vara med i nästa Swedish Comics Sin antologi. Swedish Comics Sin är nu inne på sin fjärde bok och har etablerat sig som ett återkommande inslag på bland annat Stockholms Internationella seriefestival.

Så att vara med där tror jag definitivt kommer att öka intresset för Transa på Tåg projektet ytterligare ett snäpp...

Nu väntar jag bara på att Jenni Söderlund som tecknar kapitlet ska ge sitt godkännande till att bli publicerad dubbelt upp!

Och som sagt... om du som läser detta har vägarna förbi bokmässan i Göteborg nu helgen så vem vet, vi kanske ses där! Ha det gott!

Hälsningar Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar