måndag 28 april 2014


===========================================================
KÖP TRANSIT FRÅN BABA BOOKS FÖRLAG!

www.bababooks.se

===========================================================


Joe Dever (till vänster) som är författare till Ensamma Vargen bokserien får en signerad bok av Malinda Lindmark (till höger) som skrivit Trans:IT på årets Gothcon.  

Jag var på Gothcon nyligen, som är ett fantastiskt roligt spelkonvent som anordnas i Göteborg varje år under påskveckan, där man kan spela brädspel, kortspel, rollspel, lajv, se teaterspex (i år visade de till och med en monstermusikal!) , måla påskägg och lyssna på föreläsningar. Det finns också en art corner där en del serietecknare brukar dyka upp.

I år gästades konventet dessutom av den internationellt erkända författaren Joe Dever som skrivit bokserien Ensamma Vargen som både är bok och spel, och som totalt är en svit på över 30 böcker. Naturligtvis passade jag på att lyssna på hans föreläsning och efteråt fick jag en signerad affisch och han en signerad Trans:IT.

En annan rolig sak med Gothcon är att de också börjat debattera nördfeminism något som fick en del uppmärksamhet utanför spelkretsar. T.ex. var serietecknaren Natalia Batista där och talade som könsstereotyperna inom manga.

En annan sak jag kan berätta är att jag har blivit bokad att föreläsa om Trans:IT under Göteborgs indiefilmfestival nu i maj. Det verkar vara ett spännande festival för alla som gillar alternativfilm. Vill man lyssna på mig som kommer detta att ske på fredagen den 23/5 i anslutning till festivalen. Mer info kommer inom kort upp på mitt kalendarium.

Det var nog allt för denna gången. Hej från Malinda! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar