onsdag 10 april 2013

Musiken från Svartsjuka!

===========================================================
KÖP TRANSIT FRÅN BABA BOOKS FÖRLAG!

www.bababooks.se

BOKSLÄPP OCH RELEASEFEST DEN 24/4
MEDBORGARPLATSENS BIBLIOTEK I STOCKHOLM
KL 18 - 20
===========================================================

Releasedatumet för Transit närmar sig och i helgen kommer jag att besöka Uppsala Comix, och ta med ett begränsat antal album till försäljning.

Annars är ju den riktiga releasefesten den 24/4 kl 18 - 20 på Medis (Medborgarplatsens bibliotek i Stockholm), och då kommer det finnas betydligt fler album att köpa.

Med det sagt skulle jag vilja berätta lite om musiken i kapitlet "Svartsjuka". Musik tänker du? Är inte detta ett seriealbum. Jo såklart, men trots detta har jag med en låttext från "Sommaren som gick" som Carl-Fredrik Larsson skrivit. Han befann sig ju också på festen som jag beskriver i albumet och spelade just den låten live. När jag lyssnade noggrannare på låten medan jag skrev manuset insåg jag att både texten och musiken passade väldigt bra ihop med stämningen i kapitlet. Så då kunde jag inte låta bli att lägga in den.

Det tråkiga med seriemediet är ju dock att man inte kan höra musiken. Därför tänkte jag länka till den här istället, så kan ni lyssna på den medan ni läser kapitlet. Jag tycker det gör läsupplevelsen ännu starkare. Själv lyssnade jag ofta på denna låt medan jag redigerade kapitlet för att komma tillbaks till stämningen som var då.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar